به خانواده بزرگ عروس عینکی خوش آمدید

راهنمای انتخاب عینک مناسب با توجه به فرم صورت و رنگ پوست‌

راهنمای انتخاب عینک مناسب با توجه به فرم صورت و رنگ پوست‌

فرم صورت به هفت شکل و تیپ صورت تقسیم می‌شود

  1. بیضی: نوع ایده آل شکل صورت به شمار می‌رود.
  2. مستطیلی: از حالت طبیعی باریک‌تر و درازتر می‌باشد و سطوح جانبی صورت نسبت به حالت بیضی، نسبت به یکدیگر موازی هستند.
  3. گرد: نسبت به حالت بیضی، کروی‌تر می‌باشد.
  4. مربعی: نسبت به حالت بیضی، جانبین صورت با یکدیگر بیشتر موازی هستند به علاوه صورت کوتاه و پهن‌تر نیز می‌باشد.
  5. مثلثی: قسمت پائینی صورت نسبت به قسمت بالای صورت پهن‌تر است.
  6. مثلثی وارونه: که ناحیه پیشانی پهن‌تر از ناحیه فک است.
  7. لوزی: قسمت مرکزی صورت پهن‌تر است و در بالا و پائین، صورت به طور قابل توجهی باریک می‌شود.

راهنمای انتخاب عینک مناسب با توجه به فرم صورت و رنگ پوست‌

 

 

عواملی که در انتخاب رنگ فریم می‌توانند مدنظر قرار بگیرند:

رنگ مو:

  1. برای مو‌های سفید، فریم‌های با رنگ آبی و قرمز کم رنگ مناسب می‌باشد.
  2. افراد با مو‌های ضخیم و تیره می‌توانند از فریم‌های تیره‌تر و جذاب‌تر استفادهنمایند، ولی افراد با مو‌های نازک و روشن بهتر است از فریم‌های ظریف و با رنگ روشن استفاده کنند چرا که یک عینک تیره و جذاب بر روی صورت فردی با مو‌های روشن و نازک جلب توجه بسیار بیشتری نسبت به صورت شخصی که دارای مو‌های تیره و ضخیم است می‌نماید.
  3. در ارائه فریم‌های فلزی، افراد با مو‌های بلوند، قهوه‌ای روشن و قرمز می‌توانند از فریم طلایی رنگ استفاده کنند و افراد با مو‌های سفید از فریم نقره‌ای رنگ. افرادی که دارای رنگ موی تیره یا مشکی هستند از هرکدام از این رنگ‌ها می‌توانند استفاده نمایند. برای شخصی که دارای مو‌های سفید کمی در اوایل میانسالی است، استفاده از فریم نقره‌ای رنگ تاکید بیشتری بر مو‌های سفید فرد کرده و وی را مسن‌تر جلوه می‌دهد بنابراین در اینگونه افراد استفاده از فریم با رنگ تیره‌تر توصیه می‌شود.

چشمان دارای PD زیاد یا کم

در افرادی که چشم‌های آن‌ها نسبت به پهنای صورت بسیار نزدیک‌تر به یکدیگر هستند باید از فریمی استفاده شود که توجه کمتری را به قسمت مرکزی فریم جلب نماید پس بهتر است فریمی با پل بی‌رنگ و نواحی تمپورال مشخص استفاده گردد تا توجه شخص نظاره‌گر به نواحی تمپورال صورت جلب شود. برعکس برای کسی که چشمانش نسبت به یکدیگر فاصله زیادی دارند، بهترین فریم، فریمی است که دارای پل بینی تیره رنگ و ضخیم است که کمی پایین‌تر نیز قرار گرفته باشد.

 

ضخامت فریم

هرچه صورت ظریف‌تر و کوچک‌تر باشد، می‌توان رنگ روشن‌تری برای فریم انتخاب نمود و برعکس مانند رنگ فریم، ضخامت‌های درشت و بیشتر (heavy) فریم برای صورت‌های با خصوصیات جدی‌تر و فریم‌های با ضخامت کم و نازک (light) برای صورت‌های لطیف و ظریف‌تر مناسب است.

مخصوصا کودکان و بانوان دارای صورت‌های ظریف را می‌توان با فیت کردن فریم‌های نازک و ظریف زیباتر جلوه داد، ولی در صورت فیت فرمی با رنگ تیره و ظاهری درشت تر، در صورت این افراد بسیار کوچک و ضعیف‌تر به نظر خواهد رسید.

  • زمانی که در انتخاب فریم درشت‌تر یا ظریف‌تر برای بیمار مردد هستید، همیشه فریم ظریف‌تر را به وی پیشنهاد دهید.

صورت‌های بیضی

هر نوع فریم با هر سبکی را می‌توانند استفاده کنند. بهترین فریم برای این‌ نوع صورت فریمی است که کمی پهن‌تر از پهن‌ترین قسمت صورت باشد. فریم‌های خیلی باریک یا خیلی پهن تعادل صورت را بهم زده و مناسب نیستند.

راهنمای انتخاب عینک مناسب با توجه به فرم صورت و رنگ پوست‌

صورت‌های مستطیلی

فریم پهن همراه با اتصال دسته پایین‌تر در صورت‌های مستطیلی بهتر است فریم دارای رنگ یکنواخت باشد. دو قاعده کل:

  1. هرچه دسته فریم بالاتر قرار گرفته باشد صورت کشیده‌تر نشان می‌دهد و هرچه دسته فریم پایین‌تر قرار گرفته باشد کشیدگی صورت نیز کمتر نمایان می‌شود.
  2. فریم‌هایی که قسمت بالایی تیره تری دارند در کشیده نمودن صورت مفیدترند نظیر فریم‌های نخ نایلونی.

 

صورت‌های گرد

فریم باریک و زاویه‌دار همراه با اتصال دسته بالاتر در صورت‌های گرد و مربعی بهتر است که پل عینک باریک و شفاف بوده تا باعث درشت‌تر شدن چشم‌ها شوند.

 

صورت مثلثی

صورت مثلثی با قاعده بالا (فریم با حداقل پهنا با رنگ ملایم)

فریم‌های ریملس و یا فلزی نازک با رنگ روشن گزینه بسیار مناسبی برای این نوع صورت که ظرافت جذابی به صورت بانوان میبخشد که بهتر است فریم انتخابی نیز ظریف باشد.

صورت مربعی

فریم باریک و موازی با زاویه‌های صورت که گوشه‌های عینک کشیده و زاویه‌دار بوده تا در صورت‌های مربعی نیز فریم با اتصال دسته بالاتر بهتر باشد

ترجیحا فریم مربعی نبوده و عرض فریم بیشتر از عمق فریم باشد.

 

صورت مثلثی قاعده پایین Triangle (فریم پهن با رنگ تیره)

در این صورت‌ها بهتر است پهنای فریم تقریبا برابر با پهنای ناحیه فک بوده تا فریم بیضی یا مربعی مناسب‌تر باشد چون فریم مستطیلی، خط صاف چانه را بیشتر تاکید می‌نماید.

 

صورت‌های لوزی

مانند صورت‌های مثلثی با قاعده بالا، فریمی که حداقل جلب توجه را داشته باشد.

 

یک راه سریع و آسان برای تشخیص نوع فرم صورت

روبه‌روی یک آینه بایستید موهای خودرا کاملا جمع کنید سپس با یک مارکر حالت فرم صورت خود را در آینه بکشید بار دیگر در حالی‌که لبخند میزنید حالت فرم صورتتان را بکشید.
فرم صورت شما ممکن است یکی از انواع فرم‌های صورت و یا ترکیبی از دو نوع فرم صورت باشد؛ اگر دو تصویری که در آینه کشیدید یکی بود شما دارای یک فرم صورت هستید و اگر دو تصویر متفاوت بود فرم صورت شما ترکیبی از دو نوع فرم صورت است.
راه دیگری که برای تشخیص نوع فرم صورت وجود دارد توجه به ویژگی‌های صورتتان و پیدا کردن فرم صورتی که این ویژگی‌ها را دارد است.

 

تحلیل رنگ

در انتخاب رنگ مناسب برای فریم به سه نکته‌ی کلیدی زیر توجه کنید.

  • رنگ پوست انسان‌ها از دو حالت خارج نیست: سرد (با پایه آبی) و گرم (با پایه زرد).
  • هر شخص با رنگ‌های مخصوص پایه‌ی رنگی خود، زیباتر است.
  • رنگ عینک باید با رنگ شخص هماهنگی داشته باشد.

رنگ پوست، چشم و موی شما عوامل اصلی در انتخاب رنگ فریم عینک هستند.

پوست

تُن رنگ پوست اولین عامل در تعیین رنگ شماست. رنگ همه چهره‌ها در یکی از دو دسته‌ی زیر جای می‌گیرند: آبی (سرد) یا زرد (گرم). رنگ زمینه‌ی چهره‌هایی با تن رنگ سرد، آبی یا صورتی و رنگ زمینه‌ی چهره‌هایی با تن رنگ گرم، کرم یا طیف خاصی از صورتی روشن است. به‌عنوان مثال، پوست زیتونی، ترکیبی از رنگ زمینه‌ی آبی و زرد دارد؛ پس رنگی سرد محسوب می‌شود.

چشم‌ها

رنگ چشم به‌دلیل تنوع گسترده‌ی خود، دومین عامل در تعیین رنگ است. برای هر رنگ چشم نیز طیفی از رنگ تعریف می‌شود که می‌تواند سرد یا گرم باشد. به‌عنوان مثال، رنگ چشم‌های آبی، طیفی از بنفش (سرد) تا آبی-خاکستری کم‌رنگ را در برمی‌گیرند که گرم محسوب می‌شود. رنگ چشم‌های قهوه‌ای، طیفی از قهوه‌ای روشن (گرم) تا قهوه‌ای متوسط و مشکی (سرد) را شامل می‌شوند.

مو

رنگ مو هم در دو دسته‌ی گرم و سرد دسته‌بندی می‌شود. بلوند توت‌فرنگی، پلاتینی، مشکی پرکلاغی (blue-black)، سفید، قرمز متوسط (auburn)، قهوه‌ای-خاکستری تیره (Ash-Brown) و سیاه و سفید رنگ‌های سرد هستند. رنگ موهای گرم عبارت‌اند از: بلوند طلایی، طلایی-قهوه‌ای، مشکی-قهوه‌ای و انواع خاکستری.

 

رنگ فریم عینک

پس از اینکه تشخیص دادید که رنگ شما گرم یا سرد است، می‌توانید رنگ فریمی را انتخاب کنید که برای شما مناسب‌ترین است.

برخی رنگ‌های مناسب برای رنگ پایه‌ی گرم، رنگ شتری، خاکی، طلایی، مسی، هلویی، نارنجی، مرجانی، سفید با سایه‌ی خاکستری یا زرد، قرمز، آبی گرم و بلوند با مدل لاک‌پشتی هستند.

برای پایه‌ی رنگ سرد، فریم‌های مشکی، نقره‌ای، قهوه‌ای مایل به قرمز، آبی خاکستری، بنفش، صورتی، یشمی، آبی و فریم‌های تیره‌تر مدل لاک‌پشتی مناسب هستند.

 

چه رنگ‌هایی برای لباس و فریم عینک مناسب هستند؟

اگر از ترندهای مد آگاه باشید، قطعا به رنگ‌هایی که هر فصل در مجله‌های مد و فروشگاه‌ها غالب می‌شوند، توجه کرده‌اید.

خرده‌فروشان و تولیدکنندگان، رنگ پوشاک و وسایل جانبی را با آنچه طراحان فکر می‌کنند موردپسند مصرف‌کنندگان است، تطابق می‌دهند. طراحان عینک، فریم‌ها را متناسب با رنگ‌های مدشده طراحی می‌کنند.

 

رنگ‌های این فصل

پانتون، شرکتی است که پالت‌های رنگ را برای طراحان گرافیک، تولیدکنندگان پارچه، رنگ‌سازان، طراحان داخلی و غیره تولید می‌کند. این شرکت هر بهار و پاییز گزارش‌های مد رنگ را منتشر می‌کند. گزارش پانتون برای بهار و تابستان امسال، شامل رنگ‌های زیر است:

انتخاب فریم عینک، رنگ سال

البته چون این رنگ‌ها درحال حاضر برای پوشاک مد هستند، لزوما بدین‌معنا نیست که فریم عینک یا عینک آفتابی بعدی شما هم باید به همین رنگ‌ها باشد.

شما می‌توانید از طیف‌های رنگی روشن و متضاد استفاده کنید. مثلا می‌توان یک فریم آبی را با یک کت سبز استفاده کرد. اگر از طیف رنگی ملایم‌تر استفاده کنید، می‌توانید فریم کلاسیک لاک‌پشتی را با یک بلوز خاکستری مایل به قهوه‌ای هماهنگ کنید. فریم مشکی عینک با کیف دستی قرمز-نارنجی هم مناسب به‌نظر می‌رسد.

ممکن است بخواهید فریم عینکی را انتخاب کنید که با همه‌چیز هماهنگ باشد و بتوانید آن را با همه‌چیز استفاده کنید، اما می‌توانید به‌جای آن، رنگی را انتخاب کنید که شما را به چشم می‌آورد و استایل شخصی شما را می‌سازد. تا زمانی‌که شما از رنگ‌های جدید استقبال می‌کنید، عینک شما خسته‌کننده نخواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی در واتس آپ
ارسال پیام در واتس آپ